Winkelwagen
0 artikelen
Geen producten gevonden...
Verlanglijst
artikelen
U moet ingelogd zijn om deze functie te gebruiken....
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Ontvang de laatste updates, nieuws en aanbiedingen via email
Abonneer
Inloggen
Als u een account bij ons heeft, meld u dan aan.
Registreren
Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.
21 May 2018

Water drinken voor, tijdens en na het hardlopen

Water drinken voor, tijdens en na het hardlopen

Drink jij genoeg water op een dag? Als je te weinig vocht per dag binnenkrijgt, kan je prestatievermogen flink verminderen. Alle reden dus om even goed op een rij te zetten hoeveel water je zou moeten drinken.

 

Voor het hardlopen

Drink 45 minuten voor je run een glas water of een kop koffie of thee. De koffie of thee geeft je een energy boost en hydrateert goed. Daarnaast zitten er veel gezondheidsvoordelen aan water, thee en koffie. Zorg wel dat je de thee of koffie zonder suiker drinkt!

 

Tijdens het hardlopen

Drink per kwartier ongeveer 200ml water. Ook kan je kiezen voor een sportdrankje. Voor een run korter dan een uur hoef je niet per se tijdens de run te drinken, al is dit wel aan te raden. Je zou er dan ook voor kunnen kiezen om je mond alleen te spoelen met het sportdrankje. Omdat je het dan uitspuugt krijg je wat energie, maar niet de calorieën binnen.

 

Na het hardlopen

Drink na het sporten ook een glas water. Je hebt tijdens je run veel vocht verloren, dus moet je zorgen dat je dit weer aanvult. Je kan na het sporten ook een glas chocolademelk of kokoswater drinken als je een inmiddels genoeg hebt van al dat water.

 

Reacties
Check deze site om te kijken waar je onderweg water kunt drinken: www.drinkwaterkaart.nl
Leon - 13 Jun 2018 - 14:26
Laat een reactie achter